Saturday, September 19, 2009

روز قدس// حمله نیروهای لباس شخصی به سران اصلاحات

روز قدس// گزارش اعتماد از حمله هماهنگ نیروهای لباس شخصی به سران اصلاحات

روزنامه اعتماد در شماره روز شنبه 28 شهریور خود گزارشی از برگزاری روز قدسی متفاوت منتشر کرده و از حمله سازماندهی شده «نیروهای لباس شخصی» به محمد خاتمی،مهدی کروبی و میرحسین موسوی خبر داد.

به گزارش این روزنامه« سیدمحمد خاتمی در میان مردم، از سوی خیابان حجاب به سوی میدان فلسطین در حال حرکت بود از سوی گروه های فشار مورد ضرب و شتم قرار گرفت و عمامه وی به زمین افتاد. او پیش از برگزاری (مراسم) این روز از مردم خواسته بود در کمال آرامش حضور پیدا کنند. البته دعوت به آرامش در روز قدس فقط از سوی سیدمحمد خاتمی صورت نگرفت بلکه میرحسین موسوی و مهدی کروبی نیز در میان حامیان خود حضور یافتند. پس از سیدمحمد خاتمی نوبت مهدی کروبی بود که مورد تعرض لباس شخصی ها قرار گیرد. او که حوالی ساعت 11 در میدان هفت تیر در مسجد الجواد حضور یافته بود مورد تعرض نیروهای لباس شخصی قرار گرفت. هرچند حضور گسترده حامیان اصلاح طلبان از منظر خبرگزاری رسمی دولت (ایرنا) تنها 100 نفر عنوان شد اما دفاع از اصلاح طلبان در میدان ولیعصر حال و هوای دیگری داشت؛ حال و هوایی که با حضور میرحسین موسوی شکل دیگری گرفت.وی نیز از هتک حرمت لباس شخصی ها در امان نماند و هنگامی که سوار خودروی شخصی بود مورد حمله لباس شخصی ها قرار گرفت

اعتماد نوشته که هتک حرمت نسبت به سران اصلاح طلب در حالی صورت می گیرد که بارها به رویکرد جذب حداکثری و دفع حداقل و ضرورت آرام سازی جامعه تاکید شده است با این حال لباس شخصی ها در روز قدس با حمله به بزرگان جناح اصلاح طلب رویکردی متفاوت از این مساله را به تصویر کشیدند که البته مورد اعتراض اصولگرایان نیز قرار گرفت.

چنانکه باهنر عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ضرب و شتم را اقدامی نادرست دانست که مورد تایید هیچ کس نیست و نباید نسبت به بزرگان جناح اصلاح طلب صورت بگیرد.

به نوشته اعتماد «حضور سران اصلاح طلب و بزرگان نظام که بارها از سوی برخی از رسانه های حامی دولت مورد اهانت قرار گرفته اند تصویری از اتحاد اصلاح طلب را به تصویر می کشید به طوری که قرار گرفتن هاشمی رفسنجانی و علی اکبر ناطق نوری در مراسمی که سران اصلاحات نیز در آن حضور داشتند پیام های مهمی را به جامعه مخابره می کرد. به ویژه اینکه از مدت ها پیش مقرر شده بود هاشمی رفسنجانی نماز روز قدس را اقامه کند اما بر اساس آخرین تصمیمات اتخاذ شده خطیب نماز جمعه تغییر کرد و سیداحمد خاتمی به جای هاشمی رفسنجانی نماز را اقامه کرد.البته تنگ کردن دایره این افراد به هاشمی خلاصه نشد. گو اینکه علی اکبر ناطق نوری به عنوان سخنران پیش از خطبه ها نیز سخنرانی نکرد و محمود احمدی نژاد به جای وی در جایگاه سخنران قرار گرفت

No comments:

Post a Comment