Tuesday, November 3, 2009

توصیه ها و شعارهای 13 آبان

باتوجه به ترس کودتاگران از راهپیماایی 13آبان لازم است تا امشب با بانگ الله اکبر یک شوک به آنها وارد کنیم تا روحیه ای برای فردا نداشته باشند

توصیه ها و شعارهای اعلام شده توسط دوستان و سایت های خبررسانی مختلف در ارتباط با 13 آبان

شعارهای پیشنهادی برای 13 آبان:

ü نه دولت کودتا، نه منت امریکا : کسانی که با شنیدن ادبیات قلدرمابانه احمدی نژاد فریب او را خورده اند با شنیدن این شعار پی به برخی واقعیت ها خواهند برد.

ü مذاکرات مخفی، مایه ننگ ملی : این شعار دروغگویی های احمدی نژاد را در عرصه های بین المللی زیر سوال می برد.

ü سفارت روسیه، لانه جاسوسیه : اگر 30 سال پیش سفارت امریکا لانه جاسوسی بود، امروز سفارت روسیه، پشت کودتاچیان قرار گرفته است.

ü نه شرقی، نه غربی، دولت سبز ملی : عدم وابستگی جنبش سبز را به دولت های خارجی نشان می دهد.

ü استقلال، آزادی، دولت سبز ملی : در میانه جمهوری ایرانی یا جمهوری اسلامی، این شعار می تواند وحدت آفرین باشد.

ü روحانی دلاور، کروبی افشاگر : این شعار الگویی می سازد از این روحانی دلاور برای سایر رهبران جنبش سبز

ü تا احمدی نژاده، هر روز همین بساطه : این شعار باعث ترغیب به ادامه حرکت می شود.

ü بسیجی واقعی، همت بود و باکری : این شعار باعث می شود تا بسیجی هایی که جیره خور نیستند از پشت کودتاچی ها بیرون آیندو بسیج که یک سازمان سرکوب گر شده است ریزش کند.

ü روحانی واقعی منتظزی صانعی : این شعار باعث می شود تا روحانیت مردمی از روحانیت درباری تفکیک شود.

ü سهرابیم، نداییم، ما همه یک صداییم : این شعار باعث روحیه گرفتن خانواده های داغدار می شود چرا که می بینند اسم عزیزانشان سر زبان مردم هست و فراموش نشده اند.

ü باراک حسین اوباما، با محمودی یا با ما : تاثیر این شعار روی افکار عمومی مردم امریکا و در نتیجه روی سیاست خارجی دولت اوباما در قبال ایران بسیار زیاد خواهد بود.

ü پول های نفت رو برده، سگ های هار آورده : احمدی نژاد که با دزد خواندن دیگران خود را دزدگیر معرفی می کند باید جواب بدهد که اگر نفت بشکه ای 140 دلار را ندزدیده، پس چه کار کرده است؟

توصیه هایی مهم برای شرکت در راهپیمایی 13 آبان

اول- سر موقع در محل راهپیمایی حاضر باشید.

تشکیل هسته های اولیه یک تجمع بسیار مهم است. برای این کار بهتر است هر جا که هستید تا قبل از ساعت ده در مسیرهای راهپیمایی حضور داشته باشید. با توجه به تجربه روز قدس، مسیر های خیلی دور را انتخاب نکنید تا بتوانید قبل از ظهر در میدان انقلاب حاضر باشید. میدان فلسطین (نزدیک سفارت امریکا) و میدان فردوسی (نزدیک سفارت روسیه) مکان های مناسبی برای آغاز راهپیمایی است. در این مکان ها آن قدر می ایستیم تا تعداد افراد موج سبز ده ها برابر جمعیتی شود که آن ها به زحمت از اطراف آورده اند. سپس یه سمت میدان انقلاب حرکت می کنیم تا به همراه سایر دسته های مردمی در تجمعی میلیونی و در سکوت کامل به سمت میدان آزادی حرکت کنیم.

دوم- شبکه های اجتماعی برای شرکت در راهپیمایی 13 آبان را تشکیل دهیم.

آن هایی که برای شرکت در راهپیمایی روز قدس شبکه اجتماعی تشکیل داده اند و به همراه اعضای خانواده، همکاران، هم محلی ها و یا دوستان خود در این روز در راهپیمایی شرکت کرده اند می توانند تا روز چهار شنبه ساعت و مکان حرکت خود را با آنان هماهنگ کنند. اما آن هایی که تنهایی در آن روز به راهپیمایی رفته اند حتما" از همین حالا گوشی تلفن را بردارند و برای چهارشنبه صبح مکان و زمان را با تعدادی از اطرافیان خود هماهنگ کنند. با توجه به این که چهارشنبه روز کاری است، بهتر می توان با همکاران و همکلاسی ها هماهنگی کرد. حتی می توانید در صورتی که فرستنده این ایمیل را می شناسید در پاسخ به همین ایمیل از او بخواهید که با شما همراه شود و یا می توانید متن زیر را برای دوستان خود ایمیل و یا اس ام اس کنید:

"سلام،

چهارشنبه صبح ساعت 9:30 می تونیم همدیگر رو ببینیم. میدون فلسطین چطوره؟ میدون فردوسی چطور؟ اگه می تونی سریع بهم خبر بده. ممنون"

تشکیل شبکه های اجتماعی از چند جهت حائز بیشترین اهمیت است:

1- باعث می شود روحیه افراد بالاتر رود. تنها بودن ترس و فشار روانی بالایی را تحمیل می کند. افراد ممکن است با دیدن یک اتفاق ناخوشایند تصور کنند همه چیز تمام شده است. روحیه دادن افراد به یکدیگر برای ادامه دار شدن جنبش ضروری است. این افراد می توانند آخر هفته ها با هم کوه بروند و یا مهمانی به صرف بحث سیاسی برگزار کنند. با تشکیل شبکه های اجتماعی ادامه جنبش تضمین شده است.

2- موجب جذب نیروی بیشتر برای جنبش سبز می شود. عضویت در گروه های اجتماعی جاذبه مضاعفی تولید می کند.

3- به دلیل آن که رژیم فعلی حاکم بر ایران بسیار خشن با معترضین برخورد می کند، مبارزان نمی توانند با سازمان های علنی (مانند احزاب و انجمن ها) به مبارزه بی خشونت بپردازند. چنین سازماندهی تلفات را افزایش می دهد و توسعه سازماندهی را با کندی مواجه می کند. در چنین شرایطی به جای سازمان واحد و علنی، هسته های مستقلی که ارتباطشان با یکدیگر سطحی و محدود ولی نقشه عمل مشترک دارند بهترین امکانات را در اختیار مبارزان قرار می دهد و تلفات و خشونت مبارزه پخش می شود. همانند این شبکه های اجتماعی در دوران انقلاب اسلامی و در میان مذهبیون به کمک شبکه مساجد محلی به وجود آمد. در حالی که سازمان های بزرگی مانند حزب توده و جبهه ملی به شدت سرکوب می شدند، سرکوب چنین هسته های خودبنیادی برای نیروهای ساواک بسیار دشوار بود.

4- باعث چرخش سریع تر اطلاعات می شود. ضمن این که نفوذ نیروهای سرکوبگر را سخت تر می کند. یک نفر می تواند رابط بین شبکه اجتماعی باشد. مثلا" بین شبکه اجتماعی محل کارش با شبکه اجتماعی محل زندگی اش. این کار به ویژه زمانی که ابزارهای ارتباطی به شدت توسط رژیم محدود می شود مفید خواهد بود.

5- موجب بالا رفتن آگاهی های سیاسی می شود. چرا که افرادی که این گونه با هم ارتباط برقرار کرده اند وقتی به هم می رسند معولا" به بحث های سیاسی می پردازند.

سوم – از حرکت های رادیکال و خشونت آمیز و شعارهای تند پرهیز کنیم

پیروزی مبارزه بی خشونت بیش از آن که به شدت و حدت آن وابسته باشد به استمرار آن بستگی دارد. دیکتاتور برای مدت زیادی نمی تواند از نیروی سرکوب استفاده کند و در دراز مدت از قحطی سیاسی خواهد مرد. ضربات کوچکتر اما مستمر نسبت به ضربات موثر و هیجان انگیز که موجب ساکت و آرام شدن موقت جنبش گردد بسیار مفیدتر است. 13 آبان آخرین ضربه جنبش سبز بر پیکره سیاه دیکتاتوری نیست.طرح هایی مانند نشستن و ماندن در خیابان به عنوان آخرین ضربه موقعی مفید است که دیکتاتوری غاصب احمدی نژاد و خامنه ای به اندازه کافی ضعیف شده باشد. بی شک زمان آن هم اکنون فرا نرسیده است.

هم چنین سر دادن شعارهایی مانند جمهوری ایرانی در شرایطی که هنوز حتی بسیاری از شهروندان موج سبز کور سوی امیدی به جمهوری اسلامی دارند موجب ناامیدی این افراد از جنبش سبز خواهد گردید. ما مطمئن هستیم به زودی روزی فرا می رسد که باقی مانده بدنه اجتماعی جمهوری اسلامی هم از آن به کلی قطع امید کرده و آن گاه همگی با هم شعار جمهوری ایرانی را خواهیم داد. در هر صورت مراقب نفوذ عوامل اطلاعاتی جمهوری اسلامی در میان بدنه جنبش سبز باشیم. بهترین راه برای فروپاشی این جنبش قدرتمند مردمی نه از بیرون بلکه از داخل و از طریق برهم زدن آهنگ سرعت آن است. تندروی از یک سو و سرخوردگی از سوی دیگر، بهترین نتیجه را برای کودتاچیان دارد. انقلاب سال 57 نتیجه حداقل دو سال مبارزات پیگیر مردمی بود.

No comments:

Post a Comment